Jak inaczej namówić do usługi lub artykułu niż przekonując potencjalnego kontrahenta, że to, co oferujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Pokazać mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.
spoty reklamowe Kraków
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie jedynie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale też pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego typu reklamy są pewną nowością, dlatego, że uprzednio nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Obecnie reklamą interaktywną równie przyzwoicie można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja inaczej szansę decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w której chodziło o to, by odbiorca mógł osobiście zaprojektować swój własny smak deseru, integrując pojedyncze jego kompozycje
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni idealną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z kodem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była wydajna musi nie wyłącznie łączyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, żeby kontrahent, jaki już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, jaki prawidłowo mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem wcześniej angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest z reguły ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę internetową czy banner, lecz cały szereg narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on należyty technicznie i prosty.